web analytics
Gå till innehåll

Underbara dagar i Skagen

Vilket vackert bröllop som jag var på i helgen. Fredriks bror Henrik sa ja till sin Catrin i Svenska sjömanskyrkan i Skagen i Danmark. Bruden var så vacker och brudgummen så stilig. Deras barn var gudomligt söta. De hade verkligen tur med vädret. Det var sommar och sol och fåglarna hördes på himlen.

Vi åkte till Halmstad i torsdags och nattade över hos Henrik till tidig morgon i fredags. Då tog vi bilen och körde till Göteborg för där gick båten som skulle ta oss till Danmark. Turen tog 3 timmar men de gick rätt så fort. Vi åt en jättefin Brunch och sedan satt vi mätta och belåtna och väntade in tiden då det var dags att åka av båten.

Vi körde till hotellet som var jättefint. Rummen var fina och personalen på hotellet var trevliga. Vi var framme vid 14:00 och hade hela fredagen till att kolla igenom vad som hotellet hade att erbjuda.  De hade en fin pool men jag badade inte men den var jättefin. Vi satt och solade och tog det allmänt lugnt.

På kvällen tog vi sittplats på en restaurang i stan. Det var ingen hit kan jag säga. Maten var inte som jag hade föreställt mig den och personalen var lite inkompetenta. Maten var mer hård än vad den skulle vara och de tog in beställningar som inte var beställda.

Lördagen började med en härlig frukost buffé. Sedan tog vi det allmänt lugnt fram till kl 14:00. Timmen efter så skulle vi på bröllop så det var bara att göra sig i ordning. Vi åkte in till kyrkan och bänkade oss och kl 15:00 skred det vackra brudparet in.

Ceremonin gick fort. ca 30 minuter senare så var allt klart. Vädret var underbart och allt klaffade så bra. Vi åkte tillbaka till hotellet och hade två timmar att göra lite vad vi ville på, sedan var det dags att samlas kl 18:00 för välkomstdrink. Sedan blev det en härlig tre rätters middag.

Kvällen flöt fint och det var hur trevligt som helst. Kvällen gick och halva natten kom och där sa vi god natt och sov gott. Klockan var över midnatt och jag somnade som en stock.

Gårdagen började med att vi packade våra saker och satte dom i bilen. Sedan blev det en underbar frukost buffé. Vi solade lite när vi var färdiga med frukosten och sedan blev det en tur in i Skagen. Vi åkte ut till Grenen där Skagerack möter Kattegatt. Det var otroligt vackert och det var mycket häftigt att se vågorna komma från båda hållen.

Det var mycket sandigt på vägen dit och att ta sig hela vägen fram hade tagit tid så vi tog sandormen. Det är en traktor som kör en stor vagn med passagerare. Det gick smidigt. Vi gick där en stund och kikade sedan for vi in till Skagen igen och tog en fika på ett café. Väntade in tiden lite och sedan åkte vi ut till båten och väntade på att gå på den. Kl 20 körde vi på Stena Line och sedan åt vi en härlig buffé. Resan tog 3 timmar så vi var framme i Göteborg kl 11 på kvällen. 2 1/2 timme senare så var vi tillbaka i Halmstad och somnade gott där.

Idag åkte vi tillbaka till Öland och det var skönt att komma hem och se barnen. Mamma, Lasse, Peter, Jenni och Diana var här med barnen och tog hand om dom och hemmet. Det var så fint när vi kom hem och barnen var glada att se oss igen. Jag har saknat barnen så otroligt mycket, så det var verkligen roligt att se dom igen.

I morgon åker mamma och gänget hem och jag ska packa till Gotlandsresan. Det har varit fina fantastiska dagar och fler väntar. Det var lite om mina dagar som gått.

Intressant?

Publicerat den Kategorier Livet, Personligt

Om Lisa

Sjubarnsmamman som bloggar om livet. Har fibromyalgi och diabetes. Jag har några ljus I livet. 7 barn och 7 barnbarn ❤ Att skriva, fotografera, läsa böcker och pyssla är några av mina intressen.

1 reaktion på ”Underbara dagar i Skagen

1. zoega59

Tack för besöket.
    Skagen har jag länge velat besöka, det ska ju vara så vackert, vilket du bekräftade med dina bilder.

Ha det bra tills vi hörs igen