web analytics
Gå till innehåll

Verkligen inte serviceinriktade

Jag gick till banken för att jag behövde få hjälp med att aktivera min bank id. Handelsbanken här i Borgholm slår nog priset på hur man inte ska vara på en sådan arbetsplats som på en bank. De ska vara serviceinriktade och de ska vara trevliga. Ett leende lite då och då vill man gärna se. I alla fall någon gång ibland. Jag kan nöja mig med en gång av tio om det skulle vara så, men icke. Inte ens det får man.

Jag går fram och frågar om jag kan få hjälp med att aktivera min bank id men får veta att det ska man göra hemma. Jag säger att jag vet inte vart jag har min bankdosa. ( jag vet! Jag är slarvig) Jag informerar henne att jag använder aldrig min bankdosa då jag gör mina bankärenden via min mobilapp. "Då får du gå hem oleta upp den" säger hon och tittar på mig. "Ett leende tack" tänker jag. Men det får jag inte.

"Jag brukar få hjälp här" säger jag och jag tänker i mitt stilla sinne att nu tror hon att jag klantar till mig hela tiden. Brukar få hjälp är ju som att det händer väldigt ofta. "Jag behöver ditt inloggningskort" säger hon. "Nej. Det går lika bra med mitt bankkort" säger jag. Hon tar emot det utan att titta på mig. Ingen skymt av ett leende nu i heller.

Hon hjälper mig och jag tackar så hemskt mycket för hjälpen. Hennes svar blev kort och gott "hejdå"

Kostar det något att vara trevlig? Kostar det att le? En bank som har personlig service ska väl hjälpa kunden? Eller har jag så fel? Vad innebär personlig service för dom? Det är inte första gången som man blir bemött kallt inne på Handelsbanken i Borgholm!

Jag går därifrån och går in på Netto för att handla. Var gång jag går in där så blir jag påmind om skalbaggen jag hittade i tomatsåsen. Ingen höjdare kan jag säga. Jag tar de varor jag ska ha och går till kassan. Då är det en ny tjej som sitter där. Hon hade också glömt bort sitt leende. Kanske befann det sig hemma hos henne för på Netto fanns det inte. Man hörde inte vad hon sa heller när hon sa summan.

Det har funnits många törnar med Netto med. De har sina kampanjer där de säljer till ett billigare pris. Men man får vara vaksam för det är sällan rabatten är avdragen.. Kollar man inte kvittot så förlorar man en hel del. Det kan röra sig om flera tior ibland. Har de kampanjer så får de väl slå in de rätta priserna! Man kan bli rätt så irriterad faktiskt!

 

Publicerat den Kategorier Personligt

Om Lisa

Sjubarnsmamman som bloggar om livet. Har fibromyalgi och diabetes. Jag har några ljus I livet. 7 barn och 7 barnbarn ❤ Att skriva, fotografera, läsa böcker och pyssla är några av mina intressen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.